2009. május 12., kedd

Lépésről lépésre, hogyan készül Monának a PIF ajándékom / Step by step 1.



Téma: Erdő, középen a tisztásra beszűrődő napfénnyel.

A kép Monának készül.(PIF ajándék)

Az elmúlt hónapokban a gyöngyök miatt háttérbe szorult a festés az életemben. Saját magam inspirálására elhatároztam, megörökítem a kép festésének fokozatait, az egyes lépéseket. A ceruza vázlatot most először kihagytam.

Első lépésben alapoztam, lazán felhordott halvány okker, napsárga és fehér olaj festékkel. A fákat csak vázlatosan sienna, fekete és okker keverékével rajzoltam fel, a fák árnyékát csak jelzés szerűen, vékony vonalakkal. Az olaj festék nagyszerűsége, hogy a színek összemoshatóak, ugyanakkor, ha hagyjuk megszáradni, az egymásra festett rétegek elkülönülnek, tiszták megmaradnak, megtartva az eredeti színüket. A másik nagyszerűsége, hogy holnap ugyanott folytathatom, ahol ma abbahagytam.

1 megjegyzés:

Ági mama írta...

Gratulálok!! Nagyon ügyes vagy!!!